Τετάρτη 6 Μαρτίου 2013

Ποιος φοβάται το φως περισσότερο από το σκοτάδι;

   Ακόμη δεν έχω βρει τις δικές μου λέξεις. Εκεί που νομίζω πως τις κρατώ γερά στα χέρια μου, τις νιώθω να κυλάνε ανάμεσα στα δάχτυλά μου σαν το νερό. Θα περιμένω κι όσο περιμένω θα αναζητώ παρηγοριά στις ξένες λέξεις όπως πάντα.
   Μου έτυχε συχνά τον τελευταίο καιρό να φοβηθώ μη χάσω το σκοτάδι μου και την ασφάλεια που μου παρέχει, να τρομάξω και να νιώσω ενοχές  για το φως μου. Νόμιζα πως μόνο εγώ το έχω νιώσει μέχρι που βρήκα κι άλλους πολλούς που νιώθουν το ίδιο. 
Μας έχουν μεγαλώσει έτσι άραγε; Μήπως κι εμείς μεγαλώνουμε με τον ίδιο τρόπο τα παιδιά μας;
   Πόσο διαφορετική θα ΄ταν η ζωή μας, πόσο διαφορετικός θα 'ταν ο κόσμος μας αν αφήναμε το Θεό που 'χουμε μέσα μας να λάμψει. Όχι κανέναν από κείνους τους Θεούς με τις περγαμηνές και τις ταμπέλες που τάζει και τιμωρεί, που θυμάται κι εκδικείται, που φωνάζει και διατάζει.
  Εκείνο τον άλλο που είναι τόσο μικρούλης κι ελαφρύς που αν τύχει και ξαποστάσει για λίγο στην καρδιά σου, σου αφήνει ένα αμήχανο χαμόγελο στα χείλη και το σκάει παιχνιδιάρικα πριν προλάβεις ν' αναρωτηθείς τι σου συμβαίνει...
   Να λοιπόν αυτά που θα ' θελα να πω εγώ, δια στόματος Μαντέλα.
Για την Αγάπη που με βοήθησε να τα βρω που τα 'ψαχνα και για τη Μαριλία και τη Μαρία ...ξέρουν αυτές. 
  Και για όσους από εσάς φοβούνται το φως τους πιο πολύ από το σκοτάδι τους...



O βαθύτερος φόβος μας δεν είναι ότι είμαστε ανεπαρκείς. Ο βαθύτερος φόβος μας είναι ότι είμαστε ισχυροί πέραν του μέτρου. Είναι το φως μας, όχι το σκοτάδι μας, που οι περισσότεροι φοβούνται. Αναρωτιόμαστε, ποιος είμαι εγώ για να είμαι λαμπρός, υπέροχος, ταλαντούχος, καταπληκτικός; Στην πραγματικότητα, ποιος είσαι για να μην είσαιΕίσαι παιδί του Θεού. Το μικρό σου παιχνίδι δεν εξυπηρετεί τον κόσμο. Δεν βοηθάει καθόλου να συρρικνώνεσαι τόσο, ώστε οι άλλοι άνθρωποι να μην αισθάνονται ανασφαλείς γύρω σου. Σκοπός όλων μας είναι να λάμπουμε, όπως κάνουν τα παιδιά. Γεννιόμαστε για να κάνουμε πρόδηλη τη δόξα του Θεού που βρίσκεται μέσα μας. Δεν βρίσκεται μόνο σε μερικούς από εμάς, βρίσκεται σε όλους μας. Και καθώς αφήνουμε το φως μας να λάμπει, επιτρέπουμε ασυνείδητα στους άλλους ανθρώπους να κάνουν το ίδιο. Καθώς ελευθερωνόμαστε από το φόβο μας, η παρουσία μας απελευθερώνει αυτόματα τους άλλους.
Nelson Mandela

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου