Τετάρτη 12 Ιουνίου 2013

Μήπως τα σχολικα βιβλία πρέπει να ξαναγραφτούν;

Έμαθα τυχαία για το κλείσιμο της ΕΡΤ χθες το βράδυ από ένα mail. To σοκ μου ήταν ανάλογο μ'εκείνο που θα ένιωθα αν μάθαινα πως βγήκαν τα τανκς στην Πατησίων.
Έχουμε και επισήμως δικτατορία λοιπόν. Θα ξανανοίξει έμαθα και οι άξιοι θα επαναπροσληφθούν κατόπιν αιτήσεως. Και ποίοι κρίνονται άξιοι Ρούφιο; Πάντως όχι εκείνοι που κάνουν σωστά τη δουλειά τους φαντάζομαι. Ίσως ξανθιές οξυζεναρισμένες και γιάπηδες δημοσιογράφοι που θα κυκλοφορούν με φίμωτρο για να σώσουν το μισθούλη τους και να ασφαλίσουν τον ποπό τους.
Δεν είναι οι απολύσεις. Αυτές τις συνηθίσαμε. Ποιος δεν έχει έναν τουλάχιστον άνεργο στο κοντινό του περιβάλλον;
Είναι αυτή η επίφαση δημοκρατίας που χάνεται.
Και μια και περί πολιτεύματος ο λόγος πώς θα διδάξουμε Ιστορία στην Δ Δημοτικού;

Αναφέρει ας πούμε για το πολίτευμα τις παρακάτω πληροφορίες, σύμφωνα με τις οποίες δεν διευκρινίζεται ποιο ακριβώς είναι το σημερινό πολίτευμα της χώρας εκτός αν εγκριθεί ο όρος μπασταρδεμένη δημοκρατία ή εκλεγομένη δικτατορία στην οποία κυβερνούν ευγενείς που έχουν εκλεγεί από το λαό και κυβερνούν χωρίς να δίνουν λογαριασμό σε κανέναν ( σήμερα δε λέγονται δικτάτορες ).
Μπείτε λίγο στη θέση των μαθητών μας:

Άσκηση
Διάβασε το παρακάτω παράθεμα για να διαπιστώσεις ποιο είδος πολιτεύματος έχουμε σήμερα.Επιχειρηματολόγησε για να στηρίξεις την άποψή σου:



το πολίτευμα: ο τρόπος
με τον οποίο κυβερνιέται
μια χώρα (λέμε: ολιγαρχικό, δημοκρατικό πολίτευμα).
ο ευγενής: αυτός που λόγω της καταγωγής του ή της περιουσίας του είχε περισσότερα δικαιώματα.

ο τύραννος: αυτός που παίρνει την εξουσία με τη βία και κυβερνάει χωρίς να δίνει λόγο σε κανέναν (σήμερα λέγεται δικτάτορας).


Βάλε το παρακάτω παράθεμα σε χρόνο Παρατατικό και άστο εκεί....

Το καλύτερο πολίτευμα

Όταν ο λαός έχει την εξουσία στα χέρια του, τότε το πολίτευμα έχει το πιο ωραίο όνομα, λέγεται δημοκρατία. Οι άρχοντες ορίζονται με κλήρο και αυτοί πρέπει να δίνουν λόγο γι

 
α ό,τι κάνουν και κάθε απόφαση τους πρέπει να την εγκρίνει ο λαός.
Ηρόδοτος, Ιστορία, Γ΄, 80 (διασκευή)


Το παράθεμα 2 βέβαια το βρίσκω πιο κατατοπιστικό, αν και νομίζω πως θα πρέπει να λογοκριθεί και να μην υπάρχει στα επόμενα βιβλία. Απορώ μάλιστα πώς του ξέφυγε. Τς  τς τς, αυτά είναι επικίνδυνα πράγματα παιδιά! Ηροδότου ιστορίες ξανά.


Πώς θα εφαρμόσουν την αξιολόγηση στο δημόσιο τομέα; ( να υπενθυμίσω εδώ πως έχω επανειλημμένα δηλώσει ευθαρσώς υπέρ της αξιολόγησης).

Με όποιο δάσκαλο καθίσεις...

Ο Περίανδρος, ο τύραννος της Κορίνθου, έστειλε έναν απεσταλμένο του στο Θρασύβουλο, τύραννο της Μιλήτου, για να τον ρωτήσει πώς να ελέγχει καλύτερα τους Κορινθίους για να είναι σίγουρος για την εξουσία του. Ο Θρασύβουλος οδήγησε τον άνθρωπο του Περίανδρου έξω από την πόλη, στους αγρούς.
 Μπήκαν σε ένα χωράφι με ώριμα στάχυα, έτοιμα για θερισμό. Καθώς προχωρούσαν ανάμεσα στα σπαρτά, ο τύραννος της Μιλήτου ρωτούσε και ξαναρωτούσε τον ξένο για ποιο λόγο είχε έρθει. Συγχρόνως όμως τσάκιζε όποιο στάχυ ξεχώριζε από τα άλλα. Έτσι κατέστρεψε τα πιο γερά και ψηλά στάχυα και ρήμαξε το χωράφι από τη μία άκρη του ως την άλλη χωρίς να βγάλει κουβέντα από το στόμα του. 
Ο απεσταλμένος τον θεώρησε τρελό και, όταν γύρισε στην Κόρινθο, τα διηγήθηκε όλα στον Περίανδρο. Εκείνος αμέσως κατάλαβε το νόημα που είχε αυτή η κίνηση του Θρασύβουλου. Γι’ αυτό από τότε άρχισε να φέρεται με σκληρότητα απέναντι στους συμπολίτες του και σκότωνε όλους εκείνους, που ξεχώριζαν και ήταν καλύτεροι από τους άλλους.   


" Πολλά έχουν δει τα μάτια μου μα αυτό μου φέρνει τρόμο"

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου